Lillbus ankomst

Äntligen, äntligen och ännu mer äntligen,
har vår älskade Lillbus sett dagens ljus.
Om ni bara kunde ana hur länge jag har längtat efter
 denna fantastiska dag, och nu är den äntligen här.

Att man kan känna så omvälvande starka känslor 
för en liten varelse som jag träffat i två små timmar,
inte pratat med, inte vet namnet på..
Men vad spelar det för roll?

För mig är han världens finaste.


Välkommen till oss lillen, här kommer du att trivas!

Dikter blir lätt lite krystade och förlöjligande,
men en dag som denna med känslosvall till max,
slänger jag tycken i väggen och bjussar på en:

Ett nyfött barn

Det är som ett mirakel
när ett barn har blivit fött
- ut kom en liten mänska
som ingen förut mött!

Ett spädbarn är så vackert
och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken
som är sällsamt vis och klar.

Från den stund man tar emot det
blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet
för sin pappa och sin mamma.
(Och! Moster)

Ett sånt hav av ömsint kärlek
som plötsligt väller fram
för detta lilla under
som ännu vägs i gram.

Av: Siv Andersson


Kommentarer
Postat av: Emma F

ååå så söt, vill oxå se vad jag har för lillbus i min mage nu...

2009-05-09 @ 10:41:12
Postat av: mormor

Kan man få en bättre namnsdagspresent än ett barnbarn ?! Han är underbar, frisk och fin.

Tack Linda för att du tar så fina kort.

Världens lyckligaste mormor.

2009-05-09 @ 16:12:22
Postat av: Mamma till Lillbus

Åh världens underbaraste moster. Jag gråter floder av ditt inlägg och det har aldrig varit mer glädje och kärlek i mina tårar. Saknar fler ord, kan inte annat än känna kärlek för min familj. Vår underbara underbara son.

2009-05-10 @ 22:13:21
URL: http://iblandpappaiblandmamma.blogg.se/
Postat av: Pappan

Ok, jag gråter inte, men det är väligt fint skrivet och väldigt mysigt att läsa för en nybliven pappa!

2009-05-10 @ 22:26:51
URL: http://iblandpappaiblandmamma.blogg.se/
Postat av: Sofie

STORT Grattis! Så fantastiskt! Den dikten läste Leias gudmor på dopet, klichéer sitter bra fint ibland :-)

2009-05-12 @ 18:13:29
Postat av: Morfar

Jag kan bara hålla med, han är världens finaste!

2009-05-14 @ 08:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0