Veckorevyn

Just nu sitter jag och mailar ut min utställning "Nej Tack!" till olika tidningar, med målet att de ska göra ett reportage om den. Drömmen vore om Veckorevyn skulle fånga intresse och vilja publicera ett reportage om ätstörningar, då det är en tidning jag inte hyser den minsta respekt för. I ett vimmel av anti-rynkknep och skönhetskurer för tonårstjejer, skulle det vara otroligt fint om de ville skriva om nånting vettigt.

Håll tummarna!


Bild ur utställningen "Nej Tack!"

”En kvinna kan aldrig vara för smal, säger lagen om det falska skönhetsidealet.
Låt mig, O Stora Moder Gud, aldrig tro på denna lögn.
Ge mig mod att leva efter Kärlekens sanna lag,
som säger att för kärleksbädden gäller inga skönhetsnormer.


Och det är där i kärleksbädden som två avklädda människor
 går varandra till mötes på djupet.
För den som älskar, kvittar det om serenaden skall sjungas för den smala,
moderiktiga kvinnan eller för den runda, ursprungliga Rubenskvinnan.”

Ana Martinez


Kommentarer
Postat av: Tilda

Jag håller tummarna och tårna!



Puss

2010-02-07 @ 15:38:19
URL: http://tildahallstrom.blogg.se/
Postat av: Cicci

Håller tummarna

2010-02-12 @ 11:29:51
URL: http://www.ciccijohansson.blogspot.com
Postat av: Pappa

Ja du Lindis, detta har vi pratat om så länge jag kan minnas. Härligt att du jobbar för det du tror på, låt inte motgångarna (dom är många) ta ner din kämpaglöd.

Kram Pappa.

2010-02-12 @ 15:52:24
Postat av: Anga

Heja Linda! Fifan vad gött det vore om de nappade. Och vilket fantastiskt citat du hittade. :)



Puss bäjbi.



Snart ses vi.



<3

2010-02-17 @ 20:25:03
Postat av: Anga

Heja Linda! Fifan vad gött det vore om de nappade. Och vilket fantastiskt citat du hittade. :)



Puss bäjbi.



Snart ses vi.



<3

2010-02-17 @ 20:25:39
Postat av: mammi

Jag är så stolt att du jobbar med detta det borde få mera publicitet. Tråkigt att det inte blev av, jag hade börjat träna mej på intervjun och hade med glädje lyft fram din styrka och mod, det är du värd.

kramar mammi

2010-02-18 @ 08:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0